Bij het organiseren van jouw reis en verblijf op je bestemming komt heel wat kijken. Ons team bestaat uit enkele betaalde medewerkers en een groep vaste vrijwilligers. Wij zijn een onafhankelijke organisatie en ontvangen geen subsidie voor het werk dat wij doen. Onze projectpartners in Afrika zijn zelf afhankelijk van giften en donaties en kunnen de kosten voor vrijwilligers niet betalen. Daarom betaal je je verblijfs- en begeleidingskosten* zelf. We willen zo transparant mogelijk werken. Onderstaand geven we je daarom graag inzicht in de (globale) opbouw van je reissom**.

Let op: Onderstaande is van toepassing op deDoingoood bestemmingen’. Onze partnerbestemmingen bepalen hun tarieven zelf en daardoor kan de opbouw hiervan anders verdeeld zijn dan onderstaande percentages weergeven.

* Vanaf de 5e week van je verblijf, wanneer je langer dan 4 weken blijft, gaan de kosten naar beneden.
** Percentages kunnen per bestemming onderling licht verschillen. Bovenstaande zijn gemiddelden.

Lokale kosten: 57%

Meer dan de helft van jouw reissom besteden wij aan lokale kosten. Dit zijn bijvoorbeeld de kosten voor jouw accommodatie, de inbegrepen maaltijden en transfers. Maar ook kosten voor de lokale werkgelegenheid zoals de Afrikaanse medewerkers die wij in dienst hebben of de vaste ondernemers waarmee wij werken. Dit zijn bijvoorbeeld de assistent coördinatoren en huishoudelijk personeel, maar ook de vaste chauffeurs of gidsen die wij inhuren.

 

Nederlandse begeleiding: 15%

Op al onze bestemmingen is minimaal een Nederlandse coördinator werkzaam. Zij zijn verantwoordelijk voor de selectie, begeleiding en evaluatie van de projectpartners waarmee wij samenwerken. Zij bewaken de kwaliteit en integriteit bij de projecten en monitoren de besteding van donaties.

Voor jou als vrijwilliger, stagiaire of reiziger zorgen zij voor de introductie op je bestemming en bij je project, evalueren jouw vrijwilligerswerk en helpen je met raad en daad waar nodig. In geval van onverhoopte problemen, ziekte of noodgevallen zijn zij 24 uur per dag bereikbaar voor hulp.

 

Informatie voorziening en voorbereiding: 15%

Achter de schermen besteden wij een groot deel van ons werk aan het informeren en voorbereiden van onze reizigers. We organiseren enkele malen per maand een info bijeenkomst op verschillende (externe) lokaties in het land. We helpen je met het maken van de juiste keuze voor je project, geven je advies en uitgebreide informatie en ervaringen voorafgaand aan je reis. We staan voor je klaar voor het beantwoorden van al je vragen en helpen je waar nodig. In samenwerking met onze partner Stichting Muses volg je aanvullend nog een dag voorbereidingstraining.

 

Organisatie en communicatie: 13%

Er komt heel wat administratie en communicatie kijken bij het organiseren van jouw reis. Van de overeenkomst tot de faktuur, tot de planning en afstemming met de coördinatoren op je bestemming. Onze werkprocessen richten we zo voordelig en effectief mogelijk in. Wij hebben geen kantoor. Onze medewerkers werken vanuit huis en onze info bijeenkomsten vinden op externe lokaties plaats. Zo blijven we flexibel en houden we de kosten beheersbaar.